söndag, juli 27, 2008

Mini-CS: Prioriteringar

(Jag hade egentligen inte tänkt skriva någon Cyniska Söndag idag, men idiotin hos vissa folk i det här landet kräver ibland uppoffringar.)

Är mustascher onda? Det finns väl vissa som tycker det, tillräckligt många för att det kunde bli "tittarstorm" mot Rapports nyhetsuppläsare Rikard Palms nya överläppsvärmare, som han visst hade mage att anförskaffa under sin semester.

Man upphör aldrig att förvånas över idioters prioriteringsförmåga. Rapportsändningen i sig innehöll nyheter om bland annat bombdåd i Kina med syfte att förstöra OS, flera bombdåd i Indien, en man som knivskars i halsen i Malmö, en försvunnen kvinna hittad död, samt utebliven ersättning vid försenade och inställda semesterflyg. Allt detta var dock uppenbarligen av mindre vikt än uppläsarens mustasch. Man kan också ha funderingar om dessa individers liv när de känner att behovet att ringa till SVT och klaga på denna håriga skymf överröstar allt annat som de kan tänkas ha gjort i stället.

Personligen tycker jag f ö att han såg snyggare ut med utväxten, men som en typisk mäha var han tvungen att gå med på pöbelns krav. Det verkar som om man alltid kan få igenom vad man vill i det här landet bara man är tillräckligt högljudd och galen.

Som en intressant bisak anmärkte jag också på att Aftonbladet hade en liten omröstning i samband med artikeln om vem som har/hade "tidernas mustasch". Själv blev jag aningen sur att den självklare vinnaren inte fick vara med:

1 kommentar:

Anonym sa...

Att tittare lägger näsan i blöt är en sak men att Aftonbladet sedan censurerar kommentarer som inte faller dem i smaken är ännu värre. Se i min blogg vilket inlägg som försvann från snackis några min efter att den har lagts in. Sorgligt nog är jag inte den enda.... Så demokratiskt...