Visar inlägg med etikett Fredagsflum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fredagsflum. Visa alla inlägg

fredag, februari 20, 2009

Annonsflum

Det är ju hårda tider. Därför har jag känt mig nödd och tvungen att sälja lite utrymmer här på bloggen för privatannonser:

-------------

Delstat säljes
Fin havsutsikt. Lätt infesterat med översvullna egon. Säljes i befintligt skick. Fråga efter Ah-nuld för info.

Havstomt till salu
Lätt begagnat. Mycket nära vattnet. Kan vara i behov av viss restaureringsarbete. För info rista in namn och nummer på stentavla och sänk ner i Atlanten på 31°15′15″N 24°15′30″W.

Flygplan säljes billigt!
Har vissa kroppsskador. Annars i utmärkt skick. Valhänt idiotpolis medföljer på köpet.

-------------

Och så en annons från vår sponsor:

Maria Juana mjölkprodukter AB - Studiero på flaska!
Glöm ordningsomdömen! Med vår patenterade speciella mjölkblandning i era skolor och hem kommer barnen att bli hur lugna och fogliga som helst! Sprängfylld med nyttiga vitaminer och hallucinogener kalcium. (Viss aptitökning kan förekomma.)

fredag, november 28, 2008

Thanksgivingflum

Som lite extra tacksägelse tänkte jag att det kunde vara lämpligt att kommentera några av dem kalkoner jag sett på sistone som kanske behöver lite mer stuffing.

Förstaklassavsugningar
Ryanairs nya interna slogan för att beskriva sina förstaklassresor verkar visst vara "Beds and Blowjobs". Det ska dock bara vara ett sätt att belysa vilken hög standard det är. (Aww!) Det är nog ändå tur det, annars hade nog "servicekänsla" fått en helt ny innebörd för deras anställda.

Skitkonstruktion
Som om SJs rykte inte låg tillräckligt djupt ner i toastolen får man nu veta att deras dassar visst drivs av samma kompressor som deras bromsar. Detta innebär att om det spolas mycket finns det inte nog med kraft över och nödbromsarna slår till. Tjusigt! Om inget annat har man nu fått lära sig ännu en metod att sabotera SJs tåg, om man nu tyckte att de inte klarade det tillräckligt bra själva.

Muslimer fördärvas av yoga
Malaysias Islamiska styre har nu kommit fram till att deras muslimer minsann inte ska syssla med sånt där yoga, eftersom det visst är dåligt för deras tro. Jag är alltid lika fascinerad över att nästan alla storreligioner enligt deras fundamentalister är så extremt bräckliga och verkar gå sönder för varje liten småsak. Apropå det...

Gud hatar fortfarande Sverige
USAs ärkekuku Fred Phelps var visst och ärade vårt land med sitt vansinne igen. Enligt honom ska alla vi svenskar brinna i helvetet eftersom vi inte är duktiga kristna som stenar våra homosexuella, eller nåt. Och förresten så är Barack Obama Antikrist. Egentligen är det i princip ingen som bryr som om Phelps åsikter, fast underhållningsvärde har han ju.

Lärare = Dum i huvudet
Not really. Men enligt en ny undersökning har dagens lärare lägre IQ än tidigare. Tro fan det. De högbegåvade vill väl inte utbilda sig till lärare med tanke på vilket status yrket har i dagens Sverige. Fast de är ju ändå "behöriga" så de måste väl vara okej? (Personligen skulle jag kunna tänka mig bli lärare, om det inte var för just lärarutbildningen. Jag har ingen som helst respekt för pedagogikundervisning och tvivlar starkt på att det gör folk till bättre lärare.)

"Djurvänner" massmördar höns
Några djurrättsaktivister i Finland vandaliserade en hönsfarm och lyckades slå sönder ventilationen. Detta ledde givetvis till att de 5000 höns där kvävdes ihjäl. Skickligt! Det blir många McNuggets det!

Glöm nu inte att ha ett trevligt första Advent på söndag. (Annars jävlar...!)

fredag, november 07, 2008

Eftervalsflum

Nu när vi äntligen lyckats bli av med världens största pajkastningstävling kan vi fokusera på lite annat som kanske missades under all smördeg som flög. Dags för lite Fredagsflum!

Tester för kåta präster
Katolska kyrkan, vars förespråkare är kända för att ibland ha problem med sin "heliga ande", har visst infört ett nytt test för att sålla bort blivande präster med "djupt rotade homosexuella tendenser", "osäker sexuell identitet" och "starka sexuella begär". Det kommer dock visst att vara frivilligt också. Det kommer säkert att fungera.

Blu-ray snart gårdagens grej
En krönikör på e24 spekulerar att det nya HD-formatet Blu-Ray kommer att falna innan det ens slagit genom ordentligt. Jag personligen bryr mig inte ett jota om HD och allt som det innebär, men med tanke på den digitala distributionens framfart börjar det kännas alltmer futilt att fortsätta satsa på nya fysiska format. I vilket fall känns det inte så lönt att byta ut sin filmsamling riktigt än.

Homodjur är ren natur
Ännu en artikel om hur homosexualitet förekommer överallt i naturen. Inte direkt en nyhet, förutom att det verkar vara en utställning på Naturhistoriska Riksmuseet som handlar om just det, med det tilltalande namnet "Rainbow Animals". Något säger mig att homofoberna inte kommer att lyssna den här gången heller.

Bush smiter, hunden biter
Ännu-president Bush har inte synts till mycket i media under allt valståhej, något som tydligen fått hans hund att ta illa upp. För att rätta situationen tog vovven ett stadigt bett i en reporters hand. Antingen det eller så var hunden bara sur över att det visst ska bli en ny snorvalp i hans hus när de måste flytta.

Optimister och bockligister
I år får visst Gävlebocken inget flamskyddsmedel. Den har haft det tidigare år, vilket visserligen gjort att den inte brunnit upp men samtidigt gjorde den fulare. Byggarna hoppas att bevakning och brandsläckare ska räcka för att hindra att bocken går upp i lågor den här gången. Personligen tror jag ändå att Gävleborna får se en rejäl brasa i år. De kanske rent av saknar det? Tradition är ändå tradition.

fredag, oktober 24, 2008

Slöflum

Den här veckan har det inte hänt mycket här på bloggen. Det får jag försöka kompensera lite med lite tramsnyheter från våra kära medier.

Jörg Haiders hemliga liv
En högerextremist som lever ett hemligt dubbelliv med homosexuella beteenden? DET HAR ALDRIG HÄNT FÖRR!

Bli av med onödiga minnen
Gjort bort dig på festen? Önskar du att du kunde göra dig av med dem där pinsamma minnena? Nu kan du det! Om du är råtta, i alla fall. Konspirationsparanoiker över hela världen har plötsligt fått ännu en sak att oroa sig för inför framtiden. Fast det kanske snart går att få dem att glömma att de var paranoida?

En kopp kaffe = fred på jorden
Kanske inte. Men tydligen blir man mer välvillig om man håller en varm kopp i handen. Coffee... is there anything it can't do? (Jag vet att det fungerar precis lika bra med vad som helst som är varmt. Shut up.)

Nazistblommor!
Det verkar som om några hjärndöda individer i Aneby fått för sig att den lokala floran planerar en ny Förintelse, eller nåt. En symbol har ju inte mer betydelse än det folk lägger i det, och det inte precis som om hakkorset är en ovanligt förekommande figur. Men folk hittar ju alltid idiotiska saker att bli upprörda över när de inte verkar ha några riktiga problem...

Sålde sex för att betala studierna
Jo jo. Det är också ett sätt att slippa studielånen. Låter vettigt, tycker jag. Personligen har jag inga moraliska invändningar mot prostitution, utan tycker att det borde vara helt lagligt så att man faktiskt kan reglera och skydda dem som sysslar med det. Det blir lite fånigt när enda skillnaden mellan laglig och olaglig betald sex är en videokamera.

Det börjar för övrigt dra ihop sig till presidentvalet i USA. Äntligen, får man väl konstatera. Vem som än vinner blir det skönt när det är över.


(Från Pundit Kitchen)

fredag, oktober 10, 2008

Krisflum

Så här i dystra tider med oroliga framtidsutsikter kan det vara skönt med lite struntnyheter som för tankarna till annat. Fast det är klart: att veta att journalister får betalt för att skriva om sånt här gör inte en direkt gladare.

Whatever! Här har vi några av dem senaste veckornas dumheterna:

Magiskt piller får allt att smaka gott
Se där, äntligen har vetenskapen kommit fram till ett hjälpmedel för matkräsna världen över. Vem har inte någon gång önskat att de kunde dricka tabasco rent? Miraculin heter ämnet som gör det möjligt. Vad bra att de inte slösade bort det namnet på något värdelöst, som ett botemedel för cancer eller nåt...

Fiber gör dig gasig
Haha! Det var inte bara jag som inbillade mig: man kan faktiskt bli dålig i magen av saker som fullkornspasta. Jag har bara trott att det var min allmäna noja över dylik "hälsokost".

Mmmm... växtslem
Tydligen har Barometerns grävande journalistik kommit fram till att lightprodukter ofta använder sig av växtslem som tillsats. Var vore vi utan dessa begåvningar som upplyser oss om att lightmat innehåller tillsatser? För vi kan ju inte läsa innehållsförteckningen! Eller att deg ofta fryses ner under lång tid innan det bakas? Dessa hemskheter som har sånt inverkan på våra liv! Nu vet vi i alla fall att storföretagen inte kommer att lyckas med sina onda planer, inte så länge Barometern skyddar oss! VAR ÄR MIN FOLIEHATT?!

Ingen vetenskaplig drogpolitik
Lystring! En statlig myndighet bryr sig inte om vetenskapliga undersökningar, och behandlar ämnet droger på ett irrationellt sätt! Åh, vänta. Det där var ju ingen nyhet...

Paris Hilton försvinner
....nej förresten. Det är för enkelt.

Njut nu av helgen! Det finns åtminstone ingen börshandel då.

fredag, augusti 22, 2008

Return of the Flum

Så var det återigen dags för lite hederligt fredagsflum. Vad för smaskig fyllning hittar vi i denna veckans vårrullar?

Reklamation för för mycket repriser
Nån gubbe i Trelleborg försökte viss kräva tillbaka sina radiolicenspengar eftersom SVT visade för många repriser. Bra idé, tycker jag. Själv skulle jag vilja kräva tillbaka pengarna eftersom SVT mest sänder skräp till att börja med. Men tji fick han. Man kan ju fråga sig vad SVT spenderar sina utpressade miljoner på egentligen när de fyller ut nästan hela sommaren med repriser. Javisst ja...

Kejsarkanalens nya kläder
Det verkar som om SVT blåst en för utomstående okänd summa pengar på nya logotyper. Fantasifullt, måste jag säga. Det måste vara trevligt att vara grafisk konsult, och kunna ta antagligen flera miljoner i betalt för att ta fram nya logotyper på 5 minuter medan man sitter på dass. Så ser det ut i alla fall. Har man inget innehåll så försöker man skapa en intressant förpackning, och till och med det misslyckas de med.

EU-bidrag används till cannabisodlingar
Se där! Äntligen används EU-bidragen till nåt vettigt! (Ba-dum-tisch!)

Militärplan havererar efter fågelkrock
Det är förtroendeingivande att ett av militärens flyglan kan förstöras av en kråka. Strunta i modern krigsföringsteknologi, satsa på tränade duvor i stället!

MI5 vill rekrytera homosexuella
Tydligen vill Storbritannien att det ska finnas fler gayspioner i deras underrättelsetjänst. En lovvärd satsning, antar jag, men jag kan inte låta bli att få en sammanblandning av Spooks och Queer Eye i huvudet...

Jag lämnar er med den tankebilden. Trevlig helg!

fredag, juni 20, 2008

Midsommarflum

Glad Midsommar på er, era hedningar! Här är denna veckans artiklar som jag kände mig tvungen att kommentera:

TV-spel minskar våld!
Kanske. Det finns i alla fall ett motsatt förhållande mellan antalet TV-spelbutiker i ett område och ungdomsvåldet. Sen får man tolka det hur man vill. I vilket fall är undersökningen mer konkret än våldsspelsmotståndarnas faktabas, som är... ingenting alls. De var visst framme i den här artikeln också: "Jag tror inte på undersökningarna, det måste finnas många felkällor", säger kd:s Anders Bergsten. Fast det är ju klart. Det går inte att lita på dokument som är yngre än 1000 år gammalt...

Potatisupproret återuppstår
Åtminstone hos Aftonbladets Karin Ahlborg. Som tycker att färskpotatisen är alldeles för billig. Stackars bönder, säger hon, som inte får redigt betalt för sina knölar. Ahlborg har visst svårt att förstå det här med utbud och efterfrågan. Kanske hon sov genom ekonomilektionerna?

Flyg billigare än tåg
Jajamen. Nuförtiden måste man betala mer för att sitta i en ryckig tågvagn i 5-10 gånger så lång tid för att komma fram dit man ska. Snyggt jobbat, SJ!

Elräkning på £90.000.000
Hoppsan! Jag ska visst inte klaga på vad jag betalar för elen. Naturligtvis ett datorfel, men man undrar ju hur många gånger man själv har betalat (aningen mindre extrema) övervärden för sina räkningar.

Nu får ni springa iväg och dansa runt er midsommarstång, ungjävlar.

fredag, juni 13, 2008

Olycksflum

Idag är fredagen den trettonde! I sedvanlig ordning betyder detta... absolut ingenting. Men fredag är det i alla fall!

Bush bortglömd
Det verkar som om ingen orkar bry sig om presidentchimpansen längre, inte ens demonstranterna. Situationen är inte ovanlig för presidenter som ska avgå efter 2 mandatperioder, men i Bush's fall är det nog extra tydligt. Just nu verkar de flesta amerikaner köra på principen "ignore him until he goes away."

USA:s sämsta mamma?
En kvinna i New York har nu blivit stämplad som landets sämsta mamma eftersom hon lät sin nioåriga son åka på tunnelbanan ensam. Usch så hemskt! Hon borde ta lärdom av alla alkoholiserade/nerknarkade mammor som regelbundet misshandlar sina barn, eftersom de uppenbarligen är duktigare...

Harry Potter bok 8! OMG!
Eller nja. Det är mer en novell. Det är ännu mer en samling hastigt nedskrivna meningar som vagt berör Harry Potter serien. I vilket fall fanns det folk som gav löjligt mycket pengar för det, eftersom det ju skrevs av den moderna litturaturens ärkegudinna. Vi vanliga dödliga kan läsa den helt gratis.

Gravida manliga sjödrakar
Där är en rubrik man inte ser ofta! Undrar hur många radikalfeminister det finns som funderar på hur något sånt kan överföras till människor.

fredag, juni 06, 2008

Nationaldagsflum

Grattis Sverige! Idag är det Nationaldag och man kan knappt be om bättre omständigheter: en fredag med fantastiskt väder. Själv ämnar jag fira med svärfamiljen i Tvärskog, och det lär bli både bad i bassäng och grillfest innan dagen är över.

Men först, lite kommentar om veckans märkligare nyhetsinslag:

En flicka får inte heta Elvis
Än en gång är Skatteverket framme och bestämmer vilka namn som de tycker är olämpliga för barn. Nog för att jag är glad att ett barn inte får döpas till precis vad som helst, men i många fall känns det som om de säger nej bara för att jävlas. Någonstans i stora världen finns säkert redan minst en tjej som heter Elvis. Undrar hur hon skulle känna om hon kände till dessa åsikter.

Kate Moss sparkad
Allas favoritanorektikermodell har nu sparkats. Det var på tiden. Hoppas de ersätter henne med en modell som inte kan förväxlas med en träpinne.

Falska guldtior i omlopp
Jag minns att jag hörde om detta för flera år sen. Tydligen är majoriteten av dem fortfarande ohittade. Man kanske ska kolla genom sin sparbössa...

Tidelag i riksdagen
Eller ja, debatt om det i alla fall. Jordbruksministern Eskil Erlandsson livade visst upp stämningen med några grafiska exempel. Inte nog med att han äntligen gör riksdagsdebatten lite intressant, han har även helt rätt. Lag mot att skada eller plåga djur finns redan och är rätt klara. Ytterligare lagar mot sexuellt utnyttjande av djur skulle bli alldeles för godtyckliga. Vi kanske skulle kasta in landets stuteriarbetare i finkan bara för att vara på den säkra sidan.

Nog för den här veckan. Nu blir det avkoppling och firande för dagen!

fredag, maj 30, 2008

Fredagsflum

Som en logisk vidareutveckling av Cyniska Söndag i alliterationens tecken har jag bestämt att börja med Fredagsflum, där jag tar upp och kort kommenterar diverse saker som jag sett under veckan men inte orkat skriva ett helt inlägg om. I likhet med Cyniska söndag kommer jag att följa en strikt uppdateringsdisciplin med inslaget (dvs jag skriver ett när jag känner för det).

Denna veckans flum:

Okänd indianstam funnen i Sydamerika
Det är intressant att det i dagens globaliserade samhälle fortfarande finns folkgrupper som varit helt isolerade och vet absolut ingenting om den moderna världen. Tänk bara, att inte ha en aning om saker som bilar, Internet, melodifestivaler, irakkrig, demokrati eller försvunna vita flickor.

Varulvspojke vädjar till läkare
En liten indisk pojke i en by utanför Bombay lider tydligen av den väldigt sällsynta sjukdomen hypertrichosis, som gör att man växer hår i princip överallt på kroppen. Jag betvivlar att läkarvärlden kommer att lägga alltför mycket krut på att hitta ett botemedel då sjukdomen både är sällsynt och icke-livshotande. Vill pojken någon gång ge sig ut i den stora världen får han nog sikta på att försöka bli så känd som möjligt. Ska han ändå bli uppmärksammad är det väl lika bra att det är en bra sorts uppmärksamhet.

Hushållsnära tjänster var sex
Insert suitable joke here.

Två gepardungar födda på djurpark
Såna här artiklar är visserligen bara snömos, men det är å andra sidan 90% av Aftonbladets artiklar. Den här blir man åtminstone glad av. Titta bara vad söta de är!



Vi får se vad jag lyckas gräva fram till nästa gång.