fredag, maj 30, 2008

Fredagsflum

Som en logisk vidareutveckling av Cyniska Söndag i alliterationens tecken har jag bestämt att börja med Fredagsflum, där jag tar upp och kort kommenterar diverse saker som jag sett under veckan men inte orkat skriva ett helt inlägg om. I likhet med Cyniska söndag kommer jag att följa en strikt uppdateringsdisciplin med inslaget (dvs jag skriver ett när jag känner för det).

Denna veckans flum:

Okänd indianstam funnen i Sydamerika
Det är intressant att det i dagens globaliserade samhälle fortfarande finns folkgrupper som varit helt isolerade och vet absolut ingenting om den moderna världen. Tänk bara, att inte ha en aning om saker som bilar, Internet, melodifestivaler, irakkrig, demokrati eller försvunna vita flickor.

Varulvspojke vädjar till läkare
En liten indisk pojke i en by utanför Bombay lider tydligen av den väldigt sällsynta sjukdomen hypertrichosis, som gör att man växer hår i princip överallt på kroppen. Jag betvivlar att läkarvärlden kommer att lägga alltför mycket krut på att hitta ett botemedel då sjukdomen både är sällsynt och icke-livshotande. Vill pojken någon gång ge sig ut i den stora världen får han nog sikta på att försöka bli så känd som möjligt. Ska han ändå bli uppmärksammad är det väl lika bra att det är en bra sorts uppmärksamhet.

Hushållsnära tjänster var sex
Insert suitable joke here.

Två gepardungar födda på djurpark
Såna här artiklar är visserligen bara snömos, men det är å andra sidan 90% av Aftonbladets artiklar. Den här blir man åtminstone glad av. Titta bara vad söta de är!



Vi får se vad jag lyckas gräva fram till nästa gång.

Inga kommentarer: