söndag, mars 15, 2009

Kort om Melodifestivalen

Se där. Folket fick faktiskt bestämma för en gångs skull. Stackars Måns. Hans såg så nöjd ut efter jurygruppernas uppvisning i total smaklöshet och ömdemesbrist.

Vann rätt låt då? Nja, blir mitt svar. Det fanns inte några riktiga höjdare att välja från överlag, men den här var väl bland dem bättre. (För referensen gillade jag personligen Ugglas och EMD bättre.) Jag är lite osäker på hur låten kommer att klara det i ESC, med tanke på hur halvoperalåtar brukar klara sig där. Det bästa exemplet som dyker upp i huvudet är Sloveniens Cvet z juga från 2007, en i min mening bättre låt som dock inte blev bättre än 15:e. Men vi får se. Jag tror att den klarar sig bättre än Perelli i alla fall. I så fall får vi det äntligen bekräftat att juryn inte vet vad den sysslar med och borde bara överlåta hela bestämmandet till folket.

Min officiella gissning på placering i ESC: 10:e plats.

Den nya internationella juryn, som bara gav 1 poäng till La Voix, visade sig f ö vara precis lika meningslös som alla misstänkte att den skulle vara.

2 kommentarer:

hbex sa...

Jag tror att den har ganska bra chanser för om öststaterna ska bestämma som de gjort de sista åren så är musiktypen i deras "plus" Vi får väl se men vem bryr sig egentligen. STORT PLUS FÖR KÖRKORTET

Björn Brändewall sa...

Är det bara jag som tycker att Måns ser ut som Darin?