fredag, juni 19, 2009

Frågor om mig

Jahaja. Man har visst blivit utmanad med ett litet frågeformulär. Kan jag väl...

1. Hur gammal är du om fem år?
34 år (ugh).

2. Vem var den sista du träffade?
Märklig fråga. Träffar folk gör man ju hela tiden. Nästa!

3. Hur lång är du?
188 cm.

4. Vilken var den senaste film du sett?
Matrix Reloaded

5. Vem ringde du senast?
Ringer inte folk så ofta nuförtiden. Nån kundtjänst, kanske?

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
"O...kay. Thanks?" till Björn som svar på ett annat SMS.

7. Vad är dagens planer?
Fira Midsommar i Tvärskog.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
För kortare ärenden: SMS. För mer invecklade saker: ringa.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
De var gifta fram tills att min mor dog för 5 år sen.

10. När såg du senast din mamma?
Se ovan.

11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna.

12. När vaknade du idag?
09.00. Sen slumrade jag i en kvart till.

13. Har du någon gång hittat en katt?
Visst.

14. Vilken är din favoritplats?
Soffan i vardagsrummet. Där har man det som mysigast.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Ehm... Iraks öken under vapeneld? Nä, jag vet inte.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Vem vet? Förhoppningsvis någonstans där jag har ett bra jobb, och kanske familj.

17. Vad skrämde dig som barn?
Jag var som barn tämligen orädd, även om det var en kortare period då jag var hundrädd.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Kan inte säga riktigt. Jag skrattar rätt ofta.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nä, jag har ett par. Jag saknar dock något att spela dem på.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Varför inte BÅDE OCH?

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan. Kläder knölar sig bara när man sover.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
1.

23. Hur många landskap har du bott i?
Svenska landskap? Två, antar jag.

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Har väl hänt. Fast det var länge sen sist.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Oftast går jag med strumpor hemma, om det inte är väldigt varmt.

26. Är du social?
Bara med folk jag känner. I övrigt försöker jag bara vara artig.

27. Vilken är din favoritglass?
Varierar. Chokladglass brukar vara högt i kurs, dock.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Unna mig ett par presenter och sedan lägga resten på vettiga saker och hushållet.

29. Tycker du om kinamat?
Mums!

30. Tycker du om kaffe?
Mums mums!

31. Vad dricker du till frukost?
Se fråga 30.

32. Sover du på någon särskild sida?
Nä, jag vänder mig fram och tillbaka när ena sidan börjar kännas "platt".

33. Kan du spela poker?
Javisst. Jag är hyfsad på det. Jag föredrar Texas Hold'em.

34. Tycker du om att mysa?
Det är väl mysigt? :)

35. Är du en beroendemänniska?
Ganska så, bland annat kaffe och Internet.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nä.

37. Vill du ha barn?
Det är väl möjligt att det ligger i mina långsiktiga framtidsplaner.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska är mitt andra modersmål.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nä.

40. Föredrar du havet eller en pool?
Pool, såvida det inte är en riktigt vit sandstrand.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Spel av digitala och analoga slag.

42. Äger du dyra smycken?
Nä.

43. Har du någon gång testat narkotika?
Nä.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En banan.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Eddie Izzard. Fast jag "känner" ju inte honom personligen... Räknar man personliga kontakter blir det nog Basse.

46. Välj ett ärr på din kropp?
Ärret i pannan jag fick av att trilla ned för en trappa när jag var två år.

47. Vad har du för ringsignal?
Ledmotivet till Battlefield: Heroes.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Nä.

49. Flirtar du mycket?
Nä.

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
På en båt när vi var på Korfu.

51. Kan du byta olja på bilen?
Med handledning skulle det säkert gå.

52. Har du fått fortkörningsböter?
Jag har bara haft körkortet i ett par månader, så jag har (lyckligtvis) inte hunnit det.

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Stardust av Neil Gaiman.

54. Läser du dagstidningen?
Bara på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nä.

56. Dansar du i bilen?
Nä.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Lyssnar inte så mycket på radio. Rix-FM kanske?

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Inköpslistan för veckohandeln.

59. När var du i kyrkan senast?
Min mors begravning, tror jag.

60. Vilka personer utmanar du?
Jag bespar dem jag känner detta som en generös present.

Glad Midsommar!

Inga kommentarer: