torsdag, september 03, 2009

LAS

LAS, detta ok som hindrar nya från att komma in på arbetsmarknaden och gör att äldre ogärna byter jobb om de haft ett länge, är på tapeten igen. Det är nu FP som säger att de vill göra en liten uppluckring av eländet. Detta förslag, som i sig är tämligen kompromissartat och egentligen inte så omvälvande, får tvärt nej från moderaterna.

Jag kommer aldrig att förstå varför M kramar så hårt i LAS. Är det inte meningen att ett högerparti ska föra högerpolitik? Vad är det jag har missat egentligen?

1 kommentar:

Björn Brändewall sa...

...och vad är det för svammel om att Fp "hotar med att börja lagstifta"? LAS ÄR JU REDAN EN LAG IDAG! Om LO verkligen värnar den svenska modellen borde de kämpa för att bli av med lagen. Men si, det gör de icke...

Jag välkomnar alla förslag som försvagar LAS. Än har jag inte mött någon som kunnat förklara för mig vad den lagen ska vara bra för på 2000-talet.