söndag, februari 24, 2008

Melodifestival del utfyllnad

Gäsp. Så kan man i princip sammanfatta mina åsikter om veckans låtar. Det var i princip inget bidrag som stod ut särskilt mycket för mig, bara en hop halvdåliga till halvbra lättförglömliga melodier som framfördes mer eller mindre dåligt. Thérèse Anderssons halvoperalåt var småintressant och jag blev glad över att den gick vidare till andra chansen, men i övrigt kände jag att jag egentligen inte brydde mig så mycket. BWO tog sig som vanligt vidare med en hyfsad men förutsägbar låt, men att Frida gick vidare och Patrik Isacsson åkte ut väckte visst en hel del känslor. Det är alltid lika kul att se en massa personer som röstar på vilken låt som borde ha vunnit i stället för att rösta på den låt som ska vinna. Själv är jag bara glad att se återigen att man inte får en fribiljett till finalen bara för att man är en välkänd grupp eller artist. Isakssons låt var väl sådär, men Ainbusk och Escobar var båda ren dynga som inte förtjänade bättre än papperskorgen.

EDIT 1: Det verkar som om Thérèse Andersson har Nightwish som en inspirationskälla. Inte undra på att jag tyckte om den låten.

EDIT 2: Dagens citat, från Alexander Bard: ”Det finns två kön: Mustascher och kvinnor”

Inga kommentarer: