lördag, mars 08, 2008

Melodifestival del förlorarna

Jahaja. Så var Andra Chansen färdig också. Skräll nu igen. Jag skäms lite för det, men jag kunde inte låta bli att skratta högljutt när det blev klart att "Androla" åkte ur mot Nordman, särskilt med tanke på det lilla krig som pågått mellan dem. Härligt härligt. Inte för jag störtgillar Nordmans låt, men jag måste säga att den växte lite på mig ikväll, och den är ju ändå bättre än tramset som framfördes av Carola med bihang. Sur blev jag däremot att Thérèse åkte ut, särskilt mot det skrovliga sömnpillret som var Suzzie Tapper. Men man kan väl inte få allt. Sibel bryr jag mig inte så mycket om. Det var visserligen också ett sömnpiller, men det var bättre än Yla... förlåt, Ola.

Nu väntar bara finalen. Jag fruktar innerst att Perelli vinner, men svenska folket har visat några gånger under dem här veckorna att de faktiskt kan låta bli att rösta på skräp. Jag hoppas det håller i sig. Heja Rongedal!

Inga kommentarer: