onsdag, augusti 27, 2008

En framtida bilists funderingar

Körövningarna har för mig nu nått en sån där liten platå, där man känner att man behärskar bilen rätt så bra, men att man fortfarande inte är uppe i "körkortsduglighet". När man är i det stadiet är dem förbättringar man gör i sitt körande mycket mer diskreta än tidigare, vilket ger skenupplevelsen att man stagnerat något. Jag vet dock att övningen ger färdighet, även om jag inte märker det själv.

När man är uppe i körkortstänket börjar man fundera över vilken sorts bil man vill ha. Det har länge lutat åt någonting av märket Toyota, men man måste ju prova sig fram och hitta något som känns bra. Sen kommer ytterligare funderingar, som vilket sorts bränsle bilen ska drivas av. Det enda jag kommit fram till är att det där med etanol är något jag bör skippa (videon hittad via HAX).

Inga kommentarer: