lördag, februari 07, 2009

Orkar inte...

Så var det dags igen. Melodifestival. Förra året hade jag en rätt uttömmande rapportering, men i år orkar jag bara inte följa eländet. Jag kollar väl på finalen, men alla dessa deltävlingar och dueller känner jag att jag klarar mig utan. Man kan ju fråga sig varför de har krånglat till det så in i norden. I år är reglerna så krångliga att inte ens artisterna själva verkar begripa dem.

Och så har vi förstås den detaljen som verkligen sticker i ögat: den nya jurygruppen. Just det, ännu en samling elitkulturmuppar som ska berätta för folket varför vår musiksmak är fel. Det är precis vad vi behöver. I synnerhet med tanke på att det var just juryn som såg till att Perelli fick åka och göra bort sig i fjol.

Nä, i år får mupparna klara sig själva. Det verkar ändå vara vad Björkman och Co. vill.

1 kommentar:

Basse sa...

Du veeet att du vill! Come and join the dark side of public service!