tisdag, april 01, 2008

Skämt åsido

Första april idag, vilket givetvis innebär att ALLT man läser och hör måste granskas med misstänksamma ögon. De flesta aprilskämt är dock lättgenomskådliga, som guld i Hamnefjärden i Oskarshamn (guld som tydligen dessutom är magnetiserad), inglasad Hammarbybacke för skidåkare i Stockholm (komplett med takluckor för högthoppande snowboardåkare, enligt Skiing Aprils VD Cidmee Nott), samt en del andra dumheter som Darth Vader-statyer och kolsyrat kranvatten.

Det som däremot fick mig att reagera starkast var en filmtrailer på IGN, som avslöjade en ny film med en välbekant tv-spelsserie. Lyckligtvis måste det vara ett aprilskämt (ett väldigt välgjort sådant), för inte ens Hollywood kan skapa en sådan vederstyggelse.

Right?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gäergh?

Jag minns att jag läste det här inlägget. I förrgår.

Igår hittade jag Zelda-trailern via Weebl's Stuff.

Jag borde ha reagerat på "en ny film med en välbekant tv-spelsserie". Jag kan bara komma på tre förklaringar till att jag inte gjorde det:

1. Du la till stycket om filmen efter att jag läste inlägget första gången. (Please?)
2. Jag klickade bara på "guld i Hamnefjärden" (det gjorde jag faktiskt bara) och glömde bort att läsa resten av inlägget.
3. Min uppmärksamhet är i klass med en blind guldfisk. (Do not waaaant!)

Björn Brändewall sa...

Trailern rockade!!! Link *ska* spelas av Meriador Brandybuck från Lord of the rings!

Argh.