torsdag, juni 26, 2008

Sommartorka

Det blir inte så mycket bloggande såhär under sommaren. Om det beror på att jag känner att jag inte har så mycket att säga eller ren lathet vet jag inte. (Varför inte BÅDE OCH?)

Har haft min tredje körövning idag. Det känns fortfarande lite småläbbigt att vara ute i trafiken och fara runt, särskilt då "det tekniska" inte riktigt sitter än. Det där med att titta/signalera/bromsa/frikoppla/växla ned/koppla/svänga när man ska ta sig runt ett hörn är särskilt besvärligt, men övning ger färdighet! Nästa vecka har jag fått, pga ett par avbokningar, två dubbla lektionstider. Vi får se hur det känns efter det.

I veckan fick jag hem ett nytt brädspel, eller rättare sagt en expansion till en jag redan hade. Arkham Horror har nu fått ytterligare ett vansinnesframkallande inslag i Kingsport Horror. Förutom en helt ny stad att undersöka innehåller expansionen fyra nya skräckinjagande onda gudar, åtta nya olycksaliga hjältar, och en del annat smått och gott. Det redan skrymmande spelet börjar snart tänja på gränserna för vad euklidiansk geometri klarar av. Vi får se när jag kan lura i vännerna att spela det med mig också.


Så här ser spelet ut i dess nuvarande form. (Inte min bild.)

I morgon är det f ö äntligen dags för Nintendos största fanservice, Smash Bros. Jag har den förbokad sen länge, så det är bäst att den ligger i postboxen i morgon. Annars...

1 kommentar:

Björn Brändewall sa...

Om spelet fortsätter expanderas i den här takten kommer det att sluka både dig, lägenheten och katterna innan du hinner säga "Jon Arbuckles fruktkaka".