tisdag, juni 10, 2008

Wii're back!

I slutet av förra veckan blev jag återigen Wii-ägare. Bergsala var tydligen tvungna att helt byta ut enheten, så den jag har är alltså sprillans ny. Lite data gick förlorat, men jag var ju förutseende nog att kopiera mitt spelspardata på ett SD-kort innan jag skickade iväg den. Således var det bara några småsaker jag blev av med, och nu fungerar allt som det ska. Jag blev inte ens debiterad för tjänsten.

Tack vare detta har jag och fästmön nu kunnat börja spela Wii Fit. Efter några dagars övningar kan jag konstatera att man nog får en del motion av övningarna, och spelen är småskoj. Det ersätter nog inte ett riktigt gympapass, men man blir svettig, och det är förmodligen mycket bättre än inget alls. Vi får se dem kommande veckorna hur det går för oss; enligt spelet har jag f n ett BMI på runt 26,5. Detta ska förhoppningsvis sänkas.

Nationaldagshelgen var f ö mycket trevlig. Härligt väder med tillhörande bassängbad, grillade revbensspjäll (tillhör mina absoluta favoritmat) och gemytlig stämning. Precis vad som behövdes för att komma in i ett gott humör.

Inga kommentarer: