tisdag, november 13, 2007

Sju personliga sanningar

Eftersom nån ärkeklant tyckte att jag hade tid över, har jag blivit "taggad", vilket innebär att jag ska:

- Länka till den som har taggat mig (gjort).

- Berätta 7 personliga sanningar om mig själv (nedan).

- Tagga 7 nya personer i slutet av detta inlägg. (Eftersom jag verkar vara typ sist i den här tramsrundan verkar det som om alla vars blogg jag läser redan är taggade. Således struntar jag helt enkelt i det här, och hoppas att det inte är samma mekanik som i kedjebrev som förbannar mig så att mina lilltår faller av eller nåt.)

- Skriva ett meddelande i de 7 personernas blogg så att de uppmärksammar att dem blivit taggade (utgår således).

Sju sanningar om mig:

1. Jag är tämligen asocial. Jag har en liten samling vänner och familj som jag står nära, men alla andra som jag interagerar med är antingen medarbetare (som jag iofs är trevlig gentemot när jag är på jobbet, men som jag för det mesta inte umgås med utanför arbetet) eller statister (behandlas med avlägsen hövlighet).

2. Jag blir väldigt lätt överdrivet absorberad av ett nytt intresse, som gör att jag måste lära mig allt jag kan om det. Detta brukar dock oftast vara övergående såsom nya intressen visar sig.

3. Jag blir sällan sjuk, och har lyckats undvika dem flesta allvarligare medicinska problem. Detta inkluderar benbrott, vattkoppor och andra barnsjukdomar, allergier m m. Den värsta sjukdom som jag haft som jag minns är halsfluss för nåt år sen. Jag har dessutom vissa besvär med urtikaria,, fast detta är ett mindre problem.

4. Jag har inga irrationella fobier. Jag har dock fortfarande hälsosam respekt för genuint livsfarliga saker. Som t ex småbarn. ;)

5. Jag lever i nuet. Jag känner inget större behov av att återuppleva minnen, och framtiden är såpass oförutsägbar att alla försök till längre planering brukar en studie i futilitet. Jag flyter med strömmen, helt enkelt. Que sera, sera.

6. Jag är hedonist. Nästan allt jag gör är i slutändan till för att göra mig glad. God mat, underhållning samt närhet till vänner och familj ingår i detta (när mina närmaste är lyckliga är även jag det). Detta innebär inte ansvarslöshet, förstås; för att kunna leva ett bra liv måste jag ha ett arbete som jag trivs med och sköter bra.

7. Jag har svårt att erkänna att jag har fel. Detta brukar oftast bero på att jag har rätt. ;) (Fast har jag bevisligen fel om något erkänner jag detta och accepterar det.)

Inga kommentarer: