torsdag, november 08, 2007

Ketchupeffekten

De senaste dagarna har mycket hänt. Jag lämnade in min avhandling till tryckeriet i måndags för att få mitt provtryck, som blev klart igår. Det var några ändringar att göra, främst bilder som inte blev så snygga, men det var inget som jag inte kunde få färdigt till nästa dag (idag alltså).

Nu på morgonen, klockan 07.49, fick jag ett SMS från min handledare om att jag skulle kolla min mail. När jag gjorde det såg jag att vi äntligen fått svar från Molecular Immunology, och att de hade accepterat min artikel!

Sista möjliga stund, alltså. Hade det gått en dag till hade jag lämnat min avhandling till slutlig tryckning utan denna ändring, men nu kunde jag skriva in "Accepted" vid det peket, vilket genast ger arbetet mycket mer tyngd. Snacka om flyt! Särskilt med tanke på att jag jobbat med det projektet i typ tre år nu.

Det känns skönt att det nu är i tryckeriets händer. Jag har liksom gjort mitt (i alla fall vad gäller det skriftliga). Jag tillbringade en del av eftermiddagen med att baka lite kakor för att fira. I morgon kan jag ta det lugnt, förutom att jag ska tillaga en kalkon till middagen. Festligt värre!

1 kommentar:

Basse sa...

Grattis!
Det firas också med att du är taggad! Läs min blogg så fattar du eländet.