lördag, november 24, 2007

Spikat och klart

Eller spikat, i alla fall. Klart blir det väl inte förrän den 14:e, men ännu ett steg på vägen är det väl. Kan glatt meddela att spikningen av avhandlingen gick utan några fingerrelaterade missöden. Båda gångerna!

Var f ö hos arbetsförmedlingen häromdagen, för att lägga upp ett handlingsplan. Planen bestod i princip av imperativet "Sök jobb" vilket inte var särskilt hjälpsamt. Jag har ofta undrat varför AF finns, när 70% av alla jobb inte ens förmedlas genom dem (enligt dem själva).

Oh, well. Nästa vecka bär det iväg till Uppsala, där jag ska hålla min "provdisputation." Eftersom gruppen jag ska tala inför där lär vara betydligt mer insatta i mitt ämnesområde än de som kommer att lyssna i Kalmar kommer jag nog att få en rejäl träning. Nu gäller det bara att få presentationen klar också... Att sammanfatta fyra års arbete till en presentation på en halvtimme är inte lika lätt som det låter.

Inga kommentarer: